KELP

by , under zdravje

Imate probleme s ščitnico ali v telesu zadržujete preveč vode? Potem si morate več prebrati o super živilu imenovanem Kelp. Kelp je morska trava, rjava alga, ki raste v plitvih oceanih. K nam najpogosteje prihaja iz Norveške, čeprav ga najpogosteje uživajo v Aziji, predvsem na Japonskem. Kot zanimivost naj povemo, da lahko zraste tudi do pol metra v enem samem dnevu in zraste do višine 80 metrov.

Kelp vsebuje ogromno vitaminov in mineralov, zato ga uvrščamo med super hrano. Vsebuje veliko B vitaminov, pa vitamina C in E, od mineralov pa je bogat z magnezijem, bronom in kalcijem ter seveda jodom. Kelp vsebuje ogromno joda, ki je nujno potreben za normalno delovanje ščitnice. Ščitnica je odgovorna za uravnavanje metabolizma in telesne temperature pri človeku. Kadar je metabolizem upočasnjen smo utrujeni in nas zebe, pospešeno tudi pridobivamo kilograme, saj energije (kalorije) ne izgorevajo kot bi morale. Zato ob naglem pridobivanju kilogrami zdravniki vedno najprej posumijo na ščitnico in jo tudi pregledajo.

Kako veste, če vam nagaja ščitnica in deluje premalo? Simptomi premalo aktivne ščitnice in morebitnega pomanjkanja joda so: utrujenost, pridobivanje na teži, zaprtost, suha koža, neprestano vas zebe, slaba koncentracija, nihanje razpoloženja, depresija, prekomerno izpadanje las, bolečine v mišicah. Če ste pri sebi prepoznali te simptome, se posvetujte z zdravnikom, lahko pa pred tem poskusite z uživanjem Kelpa, morda se simptomi umirijo. Je pa potrebno Kelp uživati redno, saj človeško telo samo od sebe joda ne proizvaja in ga tudi ne more shranjevati v večjih količinah. Zato je priporočljiva zmerna a redna uporaba.

Kelp lahko uživate na različne načine. Ker Alga prihaja iz morja in vsebuje veliko joda, je precej slana. Nekateri ljudje jo zato uporabljajo namesto soli. Kupite lahko posušene alge in jih jeste namesto slanih prigrizkov, lahko pa jo kupite v obliki praška in ga zmešate v jutranji smoothie, jogurt ali sok. Lahko pa se odločite tudi za Kelp rezance in jih uživate namesto rezancev v juhi ali namesto špagetov. So brez glutena in brez maščob, vsebujejo izredno malo ogljikovih hidratov in kalorij (6 kalorij na porcijo), so nevtralnega okusa.

Pa dober tek!

Kelp
Kelp

Leave a Reply